Ubah Pendekatan Dalam Setiap Program Yang Dirancang

Batu 9, 6 Feb    : Bekas Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat (DMPP), Ustazah Hajjah Jamilah Ibrahim, mengajak ahli-ahli PAS supaya mengubah cara berfikir bagi melaksanakan sesuatu program dan perancangan untuk menarik minat golongan orang ramai khususnya orang muda.

Setiap program yang dirancang mestilah bersifat santai dan tidak lagi dalam bentuk formal, ini bagi menarik minat mereka untuk mendekatkan diri dengan PAS seterunya akan menyokong PAS dalam Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang, katanya yang juga merupakan bekas Ahli Dewan Negara.

Semasa Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Negeri (DUN) Tenang, Johor, baru-baru ini saya bersama Ahli Jawatankuasa (AJK) DMPP,  Ustazah Dr Asiah Ali, telah turun melawat beberapa tempat bagi meninjau kecenderungan pengundi terhadap PAS dalam PRK DUN Tenang.

Kemudian kami telah berhenti di sebuah gerai yang berada di salah sebuah felda di DUN Tenang, kami sempat bertanya dengan beberapa kumpulan remaja yang juga sedang minum di gerai tersebut dengan bertanyakan beberapa soalan asas berkaitan agama. Tetapi apa yang menyedihkan mereka tidak boleh menjawab soalan tersebut, walaupun hanya soalan-soalan asas.

Inilah yang sangat merisaukan kita, pada zaman sekarang, dimana ramai dikalangan anak remaja yang tidak faham tentang asas agama. Jadi ini menjadi tanggung jawab kepada kita semua ahli-ahli dan pendokong PAS supaya menarik seramai mungkin penyokong  agar PAS berjaya di dalam PRU akan datang, sekaligus akan dapat membina semula syahsiah jiwa anak-anak muda yang tidak mempunyai asas agama yang kukuh dan tidak mempunyai matlamat hidup dengan jelas.

Ahli-ahli PAS juga diseru supaya merapatkan hubungan dan bekerjasama dengan lebih rapat dengan rakan dalam Pakatan Rakyat (PR) iaitu PKR dan DAP, ini sangat penting bagi, supaya rakyat sentiasa yakin dengan PR, katanya lagi.

Beliau berkata demikian sewaktu berucap dalam perasmian serentak Mesyuarat Agung Tahunan PAS Cawangan Batu 9 Kampong Tengah kali ke-12 dan Tanjong Karang Pekan kali ke-25 yang diadakan di perkarangan Bilik Gerakan PAS Cawangan Batu 9 Kampong Tengah.

Hadir sama dalam majlis tersebut ialah, Ketua DMP Kawasan, Ustazah Hajjah Jamiyah Yussuf dan Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Kawasan, Ustazah Hajjah Asmah Ahmat, yang juga Naib Ketua DMP Kawasan selaku pemerhati PAS Kawasan.

Dalam Mesyuarat Agung tersebut, seramai 4 oranh ahli PAS dari kedua-dua cawangan telah dianugerahkan sebagai “TOKOH JASAMU DIKENANG 2011” bagi menghargai jasa dan pengorbanan yang telah dicurahkan kepada parti di peringkat cawangan masing-masing.

Bagi cawangan Batu 9 Kampong Tengah, Bekas Ketua Penaja PAS Cawangan, Haji Ithnain Salleh dan Bekas ketua Jawatankuasa Muslimat PAS Cawangan (JMC) Hajjah Siti Insiah Tahir telah dipilih untuk menerima anugerah tersebut. Manakala Bendahari PAS Cawangan, Haji Mohd Ikhwan Mustamar dan Ketua Penerangan PAS Cawangan, Abdul Mois Anwari pula dipilih untuk menerima anugerah tersebut dari Cawangan Tanjong Karang Pekan

Tinggalkan komen